fredag 2 november 2018

Timrat ödehus i skogen


En fin dag i september



Med tanke på skorstenens placering torde huset
vara byggt före 1850







En vattenpost i vegetationen











Tamburen


Ingång mot köket


På andra sidan trappan till övre planet



Köksspisen


Kvar står en Vissel-Johanna



Ett åldrat kylskåp










Ett litet rum innanför köket



DN från 1970


Stora rummet






Nu går vi upp



En fältflaska


Vinterkappa


En något ledbruten fåtölj


Rummet på övre plan


Lågt i tak när man skall elda i spisen


Ganska futuristiskt bord






Ett förfallet uthus





Fotograferat den 7 september 2018

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag såg att sdu lagt upp bilder på ett ödehus i Örebro, jag är en hobbyfotograf som fotar mina modeller i ödehus. Jag vart heeelt tagen utav huset och vill verkligen fota där, kan du vara en ängel och maila mig platsen..? Du kan se min instagram att jag är seriös med att jag fotar och är inte ute efter att förstöra något.
    www.instagram.com/bjorklundfoto
    Mail: matildamfitness@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Huset ligger inte i närheten av Örebro utan långt norrut. Av princip röjer jag aldrig läget

    SvaraRadera