En fördel, kanske den enda, med föryngringsytor (kalhyggen) är att saker som varit dolda i vegetationen kan bli synliga, som t e x detta intressanta fordon
Grillen känns bekant men litet svårplacerad
Det är tydligen en personbil som konverterats till Epa- eller A-traktor
Rost- så vackert
Lägg märke till det goda väggreppet
Ventilationsrutor, forna tiders AC
En första blick in i förarsätet
Rattväxel, högsta mode under 50-talets senare del
Sober ratt
Instrumentpanelen har extrautrustats med en udda temperaturmätare. Hastighetsmätaren något optimistiskt graderad ända upp till 150 km/tim
Ingen radio men det kanske inte behövdes
Lägg märke till att höger körriktningsvisare var aktiverad då fordonet drog sin sista suck
Inga hängande pedaler här inte
Årets vackraste tak
Fordonet har satts ihop i Nyköping enligt denna skylt
Denna skylt avslöjaar att det varit en Standard Vanguard, en av de fulaste bilar som tillverkats i England (och det vill inte säga litet)
Under resans gång har motorhuven försvunnit
4-cylindrig bensinare
Tändfördelaren
Blick in från förarsidan
En slutvy
Kalhyggen och skogar bjuder på intressanta objekt.
SvaraRaderaEtt snyggt objekt med patina..