söndag 26 april 2015

Ödehus i Ångermanland

 
Detta hus besökte jag första gången i juni 2011

 
Nu tog jag mig hit för att se hur läget är

 
Ytterdörren har givit upp


 
Flera mer eller mindre trasiga toalettstolar har tillkommit


 
Spegeln i toalettrummet har slutat spegla

 
I köket flanar färgen alltmer







 
Rummet innanför köket ser exakt ut som förr

 
Möblerna står på samma ställe






 
Vinden


 
Här har man utrustning för ett mini-disco

 
Detta trodde jag först var en spinnrock men är i så fall
den enda med ett cykelhjul jag påträfat

 
Så sparade vi förr när det fanns postkontor

 
Sparandet blev ju litet extra roligt när man fick
de fina klistermärkena insatt och stämplade

 
Någon har varit piprökare i huset


 
En tidning från 1968




 
Till avslutning tar vi ett varv runt huset


 
I gräset ligger köttkvarnen

 
Bakom huset ligger finsoffan

 
En bit därifrån står mysfåtöljen


 
Fotograferat den 25 april 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar